Preventieadviseur

Postcode en gemeente:

9100 Sint-Niklaas

Functieomschrijving:

Je zorgt samen met de collega’s van de interne preventiedienst voor de uitwerking en continue verbetering van het veiligheids- en welzijnsbeleid, en dit voor alle partners van de vzw ABRAM (= overkoepelende samenwerking van verschillende zorginstellingen:VITAZ, 5 woon- en zorgcentra en 2 centra bijzondere jeugdzorg) in de regio Waasland waarmee we een gemeenschappelijke preventiedienst vormen. Met jouw ervaring binnen een zorginstelling of ziekenhuis ben je de perfecte aanvulling van de interne preventiedienst en werk je, samen met je collega’s, o.a. actief mee aan:

  • Het sensibiliseren van de medewerkers om een goede werkomgeving te creëren op vlak van veiligheid en welzijn
  • Het onderzoeken van arbeidsongevallen en het uitwerken van mogelijke preventiemaatregelen
  • Het uitvoeren van veiligheidsrondgangen en risicoanalyses.
  • Het ondersteunen van het aankoopbeleid – het beoordelen van veiligheids- en milieuaspecten van aanbestedingsdossiers – het indienststellen van nieuwe toestellen
  • Het bijwonen van vergaderingen van het Comité Preventie en Bescherming op de Werkplaats, dit binnen VITAZ en in overleg met de collega’s ook binnen ABRAM
  • Het stimuleren van ergonomisch werken en ondersteuning bieden aan het team ergonomie

Je krijgt de kans om op basis van je vaardigheden en interesses beleidsmatig bij te dragen aan de werking van de organisatieo.a. door het ontwikkelen van nieuwe procedures, deelname aan werkgroepen, etc. In deze functie werk je nauw samen met collega’s van andere disciplines (bv. technische dienst, welzijnsmedewerker, arbeidsgeneesheer, team ergonomie,…)

Je rapporteert aan het diensthoofd IPD

Jobvereisten:
  • Je bent ofwel preventieadviseur niveau 1 ofwel preventieadviseur niveau 2 met 5 jaar ervaring in een preventiedienst en je bent bereid om een opleiding tot niveau 1 te volgen ofwel beschik je over een masterdiploma (of academische bachelor) in een wetenschappelijke richting en ben je bereid om opleiding tot niveau 1 te volgen.
  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en bent ondernemend om met de gemaakte analyses aan de slag te gaan
  • Je bent sterk in netwerken, dankzij je contactvaardigheid en assertiviteit leg je makkelijk contact tussen en met verschillende personen
  • Je hebt een pragmatische ingesteldheid waarin je actief mee zoekt naar oplossingen
  • Je hebt een klantgerichte houding en beschikt over goede mondelinge, schriftelijke en sociale vaardigheden
  • Ervaring en/of affiniteit met ergonomie is een pluspunt
Ons aanbod:
  • Een vast contract met een jobtime van minstens 80%. Opmerking: Locatie en uurregeling kunnen wijzigen in functie van de dienstnoodwendigheden.
  • Een fijn team van enthousiaste collega’s die jou met open armen ontvangen.
  • Deskundige ondersteuning door jouw verantwoordelijke, collega’s en ons team ‘Begeleiding nieuwe medewerkers’.
  • Opleidingskansen om je talenten verder aan te scherpen en hierdoor professioneel en persoonlijk te groeien. Naast on-the-job-opleiding krijg je de mogelijkheid om zowel interne als externe opleidingen te volgen.
  • Bijkomende vakantiedagen buiten de wettelijke vakantie.
  • Gratis hospitalisatieverzekering voor vaste contracten, maaltijdcheques, fietsvergoeding, gratis treinabonnement, en nog een ruime waaier aan andere personeelsvoordelen (bedrijfsrestaurant, kortingen bij plaatselijke handelszaken, vakantieopvang voor kinderen van medewerkers,…. )

Neem zeker een kijkje op Wat hebben we te bieden? | VITAZ voor meer informatie over al onze troeven.

De verloning is volgens looncategorie 15 (IF.IC barema) van PC 330 voor niveau 2 of gelijkwaardig. IF.IC 16 van PC 330 voor Niveau 1.

Hoe solliciteren?

Ben jij een teamplayer met een hart voor al onze patiënten en wil je deel uitmaken van ons TOP-team? Stuur ons dan vandaag nog jouw gegevens en motivatiebrief elektronisch door via onze jobsite. Je ontvangt van ons meteen een bevestigingsmail. Voor bijkomende informatie over de functie kan je terecht bij Helga Wymeersch, diensthoofd interne preventiedienst, 03 760 27 10

Heb je nog vragen? Dan kan je altijd terecht bij Kathleen Laureys van de dienst Personeel & Organisatie op 03 760 78 87.


Andere vacatures bij deze organisatie:

Vitaz vzw
Lepelstraat 2
9160 Lokeren
03 760 60 60
info@vitaz.be
https://www.vitaz.be

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws bij
Dag v/d Zorg? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.